Huisregels

Afspraak maken:

  • Na elke controle of behandeling maken wij bij voorkeur alvast de volgende afspraak. Ter herinnering sturen wij elke week op maandagochtend een e-mail of sms met datum en tijdstip van behandeling voor de komende week(let op: dit is slechts een extra service.).

Afspraak afmelden:

  • Het kan gebeuren dat u een afspraak moet afzeggen. Dit is kosteloos indien u dit minimaal 24 uur van te voren telefonisch doet. Wij hebben dan de gelegenheid om nieuwe afspraken in te plannen.
  • Uw tandarts en zijn/haar assistent werken op afspraak en reserveren tijd voor u. Indien u uw afspraak niet tijdig afzegt of structureel te laat komt zijn wij helaas genoodzaakt de voor u gereserveerde tijd in rekening te brengen; hiervoor hanteren wij de KNMT-richtlijnen.
  • Bij herhaaldelijk niet nakomen van een afspraak of te laat afzeggen van een afspraak, behouden wij ons het recht voor om u uit te schrijven als patiënt van onze praktijk.

Afspraak Verzetten:

Gereserveerde tijd voor een behandeling, welke niet tenminste 24 uur van te voren door u is verzet, wordt u in rekening gebracht.

Niet nakomen van een afspraak:

Het zonder bericht helemaal niet verschijnen op uw afspraak betekent helaas dat wij de gereserveerde tijd voor uw behandeling u in rekening zullen brengen.

Herinneringsmail of sms

Let op! Dit is slechts een extra service, u bent zelf verantwoordelijk voor het noteren van uw afspraak.
Afspraken welke niet tenminste 24 uur van te voren afgezegd worden, worden in rekening gebracht.

Spoedgeval

Indien u ons voor een spoedgeval belt, dan plannen we nog dezelfde werkdag een afspraak in. Hoewel we in onze dagelijkse planning hiervoor ruimte reserveren, vragen wij uw begrip indien er onverhoopt toch een wachttijd ontstaat. Indien mogelijk, raden wij u daarom aan om bij pijnklachten voor 10.00 uur in de ochtend te bellen. Ook kan het gebeuren dat wij voorrang moeten verlenen aan spoedgevallen, waardoor uw afspraak wellicht iets later zal zijn dan gepland.

Gezondheid

  • Als er veranderingen optreden in uw gezondheid of medicatie moet u dit voor aanvang van de behandeling aan uw tandarts of assistente doorgeven.

Wijzigingen

Bent u verhuisd? Heeft u een ander telefoonnummer, e-mailadres of een andere verzekering?
Geeft het aan ons door!

Mobiele Telefoon

Het is storend als uw mobiele telefoon afgaat terwijl u in de stoel ligt voor een behandeling.
Daarom vragen wij u deze uit te schakelen als u in de behandelkamer bent.

Behandelovereenkomst

Er is bij ons pas sprake van een behandelovereenkomst nadat uw intake afspraak heeft plaatsgevonden en zowel u als de tandarts besluiten om een behandelovereenkomst aan te gaan. Wij gaan graag langdurige behandelovereenkomsten met onze patiënten aan. Dit kan alleen op wederzijdse goedkeuring.

Eigendommen

Let op uw eigendommen. Tandartspraktijk PR Dental is niet aansprakelijk voor schade, diefstal of verlies van uw eigendommen.

Privacy

De zorg voor onze patiënten komt ook naar voren in het privacyreglement. Dat houdt onder meer in dat u inzage heeft in uw gegevens en dat wij derden alleen met uw toestemming uw gegevens mogen verstrekken. Ook bij de inrichting van uw patiëntendossier houden wij ons aan de richtlijnen die hiervoor door onze beroepsorganisatie zijn ontwikkeld.

Klachtenregeling

De klachtenregeling van de behandelaars van Tandartspraktijk PR Dental zijn geregeld via de beroepsorganisatie KNMT.